CELE LEKCJI
1. Cele w zakresie wiedzy:
POLECAMY
- Uczeń rozumie pojęcie pochodnej jako miary tempa zmian funkcji.
- Uczeń zna (przynajmniej w zarysie) definicję pochodnej i potrafi ją wyjaśnić na przykładzie prędkości w ruchu.
- Uczeń wie, że istnieje druga pochodna, opisująca przyspieszenie (tempo zmian prędkości) (* opcjonalnie jako ciekawostka).
2. Cele w zakresie umiejętności:
- Uczeń potrafi zinterpretować pochodną w kontekście konkretnych sytuacji życiowych: ruch samochodu, medycyna, prognozowanie pogody, ekonomia, sport itp.
- Uczeń uświadamia sobie, jak ważne jest tempo zmian, a nie tylko sama wartość wielkości (np. odległości, temperatury, przychodu).
- Uczeń potrafi zaprezentować innym zastosowanie pochodnych i uzasadnić, dlaczego jest ono kluczowe w danej dziedzinie.
3. Cele w zakresie kompetencji kluczowych:
- Myślenie naukowe i rozwiązywanie problemów: poszukiwanie związków między teorią a praktyką.
- Komunikowanie się w języku ojczystym: dyskusje i prezentacje grupowe.
- Rozwój zainteresowań i ciekawości poznawczej: inspirowanie do samodzielnych poszukiwań związanych z matematyką i jej zastosowaniami.
METODY NAUCZANIA
- Burza mózgów: na początku lekcji, aby uruchomić skojarzeni...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!
Dołącz do 3000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania matematyki.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.
750 artykułów online
12 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
75 numerów archiwalnych
220 zadań online
40 autorów – specjalistów
Czasopismo Matematyka • Prenumerata już od 399 zł/rok