Materiał ten można wykorzystać na dwa sposoby. Według pierwszego sposobu – uczniowie pracują indywidualnie. Każdy otrzymuje od nauczyciela jedną pustą kratownicę i kartę z przykładami oraz kolorową legendę. Dzieciaki pracują tutaj każdy na swój indywidualny sukces.
Pracę drugim sposobem powinien poprzedzić podział uczniów na grupy, które powinny liczyć po sześć osób. Najlepiej przygotować numerki i poprosić uczniów o ich wylosowanie. Gdy klasa liczy 24 osoby, przygotowujemy numery 1A, 1B, 1C, 1D, 2A, …, 6A, 6B, 6C, 6D. Następnie rozdajemy uczniom karty zgodne z wylosowanym numerem i pustą kratownicę. Przed końcem lekcji uczniowie powinni utworzyć grupy zgodne z literami.
W ten sposób powstaną nam cztery kompletne rysunki grupy A, B, C i D. Pracując tym sposobem, uczniowie doskonalą nie tylko umiejętności matematyczne, ale również kompetencje społeczne, m.in. pracy w grupie czy odpowiedzialności za wspólną pracę.
POLECAMY
Zasady pracy
Zadaniem uczniów jest wykonanie kolejnych przykładów.
W przykładzie powyżej otrzymaliśmy resztę 5, czyli kolor niebieski. Zatem na kratownicy wszystkie pola, tj. L10, L11, L12, L13, L5, L9, M10, M11, M12, M13, M14, M15 powinny zostać pomalowane na niebiesko.
Rozwiązaniem w obydwu przypadkach jest rysunek dwóch papug.
Zadania takie sprawdza się bardzo szybko – wystarczy otrzymane od uczniów lub grup uczniów karty z odpowiedziami porównać ze wzorem.
I sposób
II sposób
Rozwiązanie