Organizując pracę z Ozobotami (ryc. 1) na lekcji innego przedmiotu niż informatyka, w tym matematyki, rozwijamy u uczniów wiele umiejętności ważnych z punktu widzenia edukacji przyszłości. Rozwiązując z uczniami matematyczne problemy z wykorzystaniem robotów, przekształcamy swoje lekcje w STEAM-owe zajęcia integrujące wiedzę z wielu dziedzin i zachęcające uczniów do spojrzenia na problem z różnych punktów widzenia. Jednocześnie, rozwiązując matematyczne problemy, uczniowie rozwijają swoje kompetencje cyfrowe, ucząc się podstaw kodowania, które jest pierwszym krokiem do zaawansowanego programowania. Ponadto uczenie umiejętności kodowania pozytywnie wpływa na ogólny rozwój ucznia.
POLECAMY

Zalet rozwiązywania zadań i problemów z wykorzystaniem robotów jest wiele. Dzięki nim uczniowie m.in.:
- uczą się logicznego myślenia i myślenia inżynierskiego, gdy na kartce papieru za pomocą kolorowego kodu programują zadania do wykonania przez Ozobota;
- uczą się kreatywnego i nieszablonowego podejścia do stawianych przed nimi problemów – wykorzystując roboty na swojej lekcji, tworzymy środowisko edukacyjne wspierające kreatywne myślenie;
- uczą się ponosić porażki oraz wykorzystać je w uczeniu się – zauważają, że błąd jest w porządku, jeśli się wie, jak go naprawić; pojawiający się błąd zmusza uczniów do głębszych przemyśleń w celu prawidłowego zakodowania robota, a tym samym do skutecznego rozwiązania problemu;
- zapominają o nieprzyjemnych doświadczeniach i o stresie towarzyszącym wielu z nich podczas uczenia się matematyki, co ma pozytywny wp...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!