Jak przy pomocy TIK oswoić liczby ujemne?

Otwarty dostęp TIK-owy narzędziownik

Podczas omawiania na zajęciach zagadnień dotyczących liczb całkowitych, a w szczególności liczb ujemnych, uczniowie mają nie lada problem. Część z nich nie potrafi sobie wyobrazić, czym jest liczba ujemna, nie mówiąc już o działaniach na tym zbiorze liczb. Z pomocą przychodzą liczne narzędzia webowe, które można wykorzystać zarówno w klasie (przyda się tablica multimedialna), jak również podczas nauczania zdalnego. Mam na myśli manipulatory, ćwiczenia interaktywne, które pozwolą na wprowadzenie do tematu zajęć, jak również utrwalenie wiedzy i umiejętności.

Oś liczbowa

Podczas omawiania zagadnień dotyczących liczb dodatnich i ujemnych wykorzystuje się oś liczbową. Odczytywanie i zaznaczanie na niej liczb jest jedną z kształtowanych umiejętności. Aplikacja w serwisie Mathlearningcenter pozwala dowolnie ustawić zakres liczb wyświetlanych na osi, ukrywać opisy i pokazywać tylko wybrane liczby, ilustrować dodawanie i odejmowanie, dzięki czemu narzędzie jest dość uniwersalne. Dodatkowo mamy tutaj do dyspozycji przybory tablicowe, dzięki czemu podczas zajęć nie musimy korzystać z innych aplikacji. Całość możemy udostępnić, wysyłając do uczniów link.

https://apps.mathlearningcenter.org/number-line/

POLECAMY


 

Ryc....

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI