Bezpośredniość i oczywistość tego stwierdzenia stała się dla mnie inspiracją do przygotowania artykułu. Olej, wiadomo, szeroko rozumiana mądrość i odpowiedzialność. Ołów…, no właśnie. Czynniki zatrzymujące uczącego się przy pracy i zaangażowaniu. Od wielu lat badam te czynniki, które nazywane są uwarunkowaniami efektów kształcenia. Jednym z głównych czynników warunkujących te efekty jest motywacja, bo to właśnie ona utrzymuje uczących się przy pracy.
Pod koniec 2023 r. trafiłem na młodego pedagoga Peps’a Mccrea. Ten amerykański autor, bardzo mało znany w polskiej literaturze, prezentuje bardzo praktyczne i użyteczne w realiach szkolnych rozumienie kwestii motywacyjnych. W swojej krótkiej książce[1]
Mccrea wymienia kluczowe kwestie związane z motywacją, podkreślając jej istotny wpływ na zachowanie, proces uczenia się oraz dobre samopoczucie. Motywacja jest skomplikowana i niewidoczna, co utrudnia jej zrozu...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!
Dołącz do 3000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania matematyki.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.