Dział: O!kręgi rozwoju

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Jak skutecznie zaplanować naukę do matury z matematyki, żeby zdążyć ze wszystkim?

Przygotowanie się do matury z matematyki potrafi być wyzwaniem. Wydaje się, że czasu jest jeszcze sporo, a jednak materiału przybywa z każdym tygodniem. Wielu uczniów zaczyna intensywną naukę dopiero na kilka miesięcy przed egzaminem. Niestety, często kończy się to niepotrzebnym stresem i chaosem. Dobra wiadomość? Da się tego uniknąć! Ważny jest plan: przemyślany, realny i dopasowany do Twojego tempa nauki.

Czytaj więcej

Matematyka, którą się rozumie: konceptualna rewolucja w nauczaniu

Umiejętności ucznia w posługiwaniu się narzędziami matematycznymi pozwalają między innymi na znajdowanie numerycznych odpowiedzi w zadaniach. Jednak matematyka oferuje znacznie więcej. Na lekcjach tego przedmiotu uczeń ma także możliwość rozwijania myślenia matematycznego, które kształtuje się między innymi poprzez konceptualną interpretację wyników tych operacji, szczególnie w kontekście nauk przyrodniczych. Matematyka postrzegana jako narzędzie do zrozumienia innych dziedzin nauki staje się przedmiotem praktycznym i interesującym.

Czytaj więcej

Pochodne funkcji, czyli matematyczny czujnik zmian

„Po co mi ta pochodna? Gdzie ja tego użyję w życiu?” – to pytanie zadaje sobie prawie każdy uczeń na lekcji matematyki w szkole średniej. I wcale się nie dziwię! Kiedy patrzy się na skomplikowane wzory w zeszycie czy na szkolnej tablicy, trudno dostrzec ich związek z rzeczywistością. A jednak pochodna to jedno z najpotężniejszych narzędzi, jakie wymyślili matematycy – narzędzie, które dosłownie zmienia świat wokół nas.

Czytaj więcej

Matematyka konceptualna w praktyce

Umiejętności ucznia w posługiwaniu się narzędziami matematycznymi pozwalają między innymi na znajdowanie numerycznych odpowiedzi w zadaniach. Jednak matematyka oferuje znacznie więcej. Na lekcjach tego przedmiotu uczeń ma także możliwość rozwijania myślenia matematycznego, które kształtuje się między innymi poprzez konceptualną interpretację wyników tych operacji, szczególnie w kontekście nauk przyrodniczych. Matematyka postrzegana jako narzędzie do zrozumienia innych dziedzin nauki staje się przedmiotem praktycznym i interesującym.

Czytaj więcej

Koncepcja motywacji Peps’a Mccrea jako szansa na lepszą skuteczność w nauczaniu matematyki

W 1961 r. Zbigniew Pietrasiński sformułował następujące zdanie: „O postępach w nauce decyduje posiadanie oleju w głowie i ołowiu w miejscu łączącym człowieka z krzesłem”.

Czytaj więcej

Jak rozwijać kreatywność uczniów?

Kreatywność – mityczne pojęcie odmieniane w edukacji przez wszystkie przypadki, a jednocześnie często błędnie rozumiane i nadmiernie wiązane z twórczością artystyczną lub technologiami. Jak ją oswoić, aby dać szansę rozkwitnąć uczniom i uczennicom? Najnowsze badania pokazują, że to właśnie nastawienie nauczyciela ma decydujące znaczenie dla wspierania rozwoju tej cechy u młodych.

Czytaj więcej