Przygotowanie się do matury z matematyki potrafi być wyzwaniem. Wydaje się, że czasu jest jeszcze sporo, a jednak materiału przybywa z każdym tygodniem. Wielu uczniów zaczyna intensywną naukę dopiero na kilka miesięcy przed egzaminem. Niestety, często kończy się to niepotrzebnym stresem i chaosem. Dobra wiadomość? Da się tego uniknąć! Ważny jest plan: przemyślany, realny i dopasowany do Twojego tempa nauki.
Dział: O!kręgi rozwoju
Umiejętności ucznia w posługiwaniu się narzędziami matematycznymi pozwalają między innymi na znajdowanie numerycznych odpowiedzi w zadaniach. Jednak matematyka oferuje znacznie więcej. Na lekcjach tego przedmiotu uczeń ma także możliwość rozwijania myślenia matematycznego, które kształtuje się między innymi poprzez konceptualną interpretację wyników tych operacji, szczególnie w kontekście nauk przyrodniczych. Matematyka postrzegana jako narzędzie do zrozumienia innych dziedzin nauki staje się przedmiotem praktycznym i interesującym.
„Po co mi ta pochodna? Gdzie ja tego użyję w życiu?” – to pytanie zadaje sobie prawie każdy uczeń na lekcji matematyki w szkole średniej. I wcale się nie dziwię! Kiedy patrzy się na skomplikowane wzory w zeszycie czy na szkolnej tablicy, trudno dostrzec ich związek z rzeczywistością. A jednak pochodna to jedno z najpotężniejszych narzędzi, jakie wymyślili matematycy – narzędzie, które dosłownie zmienia świat wokół nas.
Umiejętności ucznia w posługiwaniu się narzędziami matematycznymi pozwalają między innymi na znajdowanie numerycznych odpowiedzi w zadaniach. Jednak matematyka oferuje znacznie więcej. Na lekcjach tego przedmiotu uczeń ma także możliwość rozwijania myślenia matematycznego, które kształtuje się między innymi poprzez konceptualną interpretację wyników tych operacji, szczególnie w kontekście nauk przyrodniczych. Matematyka postrzegana jako narzędzie do zrozumienia innych dziedzin nauki staje się przedmiotem praktycznym i interesującym.
W 1961 r. Zbigniew Pietrasiński sformułował następujące zdanie: „O postępach w nauce decyduje posiadanie oleju w głowie i ołowiu w miejscu łączącym człowieka z krzesłem”.
Kreatywność – mityczne pojęcie odmieniane w edukacji przez wszystkie przypadki, a jednocześnie często błędnie rozumiane i nadmiernie wiązane z twórczością artystyczną lub technologiami. Jak ją oswoić, aby dać szansę rozkwitnąć uczniom i uczennicom? Najnowsze badania pokazują, że to właśnie nastawienie nauczyciela ma decydujące znaczenie dla wspierania rozwoju tej cechy u młodych.