Nacisk na zrozumienie konceptualne stał się podstawą do wprowadzenia w 2010 r. Common Core State Standards (CCSS) w USA¹. Ich pozytywne efekty są już widoczne – uczniowie wykazują głębsze zrozumienie matematyki na ogólnokrajowych egzaminach, takich jak AP Precalculus, AP Calculus, a także z fizyki.
Koncepcyjne rozumienie pojęć matematycznych poprzez rozwijanie myślenia matematycznego jest również promowane w nowych programach nauczania matematyki w Polsce (rozporządzenie z dnia 28 czerwca 2024 r.²). Kongres dla nauczycieli matematyki stanowi doskonałą okazję do podzielenia się amerykańskimi doświadczeniami w tym zakresie oraz do zaproponowania rozwiązań, które mogą pomóc w promowaniu matematyki jako nauki zrozumiałej i lubianej przez każdego ucznia.
Jakkolwiek dydaktyczne aspekty wdrażania ucznia do myślenia matematycznego będą omawiane podczas mojego wykładu na VI Ogólnopolskim Kongresie dla Nauczycieli Matematyki, w niniejszym artykule chciałbym przedstawić przykład dwóch otwartych zadań (z amerykańskie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!
Dołącz do 3000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania matematyki.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.