Nikt o zdrowych zmysłach nie zgodziłby się na stosowanie XIX-wiecznych metod w rolnictwie czy przemyśle. Ale szkoła jest odporna na upływ czasu. Dalej dominuje przekonanie, że tradycyjne nauczanie jest najlepsze, a tabliczka mnożenia to podstawa matematyki. Bo ucznia, który nie zna tabliczki mnożenia ani dzielenia pisemnego, mogą oszukać w sklepie. Dzisiaj nie ma takich możliwości, ale kasjer może się pomylić, np. wpisać pewną pozycję dwa razy. Zwykle uczeń dba o swój telefon komórkowy, gdzie ma kalkulator, dużo bardziej niż o szkolne podręczniki, i poza szkołą nie rozstaje się z nim praktycznie ani na chwilę.
Uczeń z technologii korzysta na co dzień, niektórzy już bez niej nie bardzo potrafią się obejść. Nigdy w życiu nie spotkałem dorosłego człowieka, któremu w życiu przydałoby się pisemne mnożenie czy dzielenie, a...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!
Dołącz do 3000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania matematyki.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.