Ich sposób myślenia bywa konkretny, logiczny, pozbawiony metafor, ale za to niezwykle dokładny i konsekwentny. Często nie rozumieją norm społecznych, ale potrafią być bezgranicznie lojalne, szczere i autentyczne w relacjach. Ich świat nie jest „mniej”, tylko „inaczej”. I jeśli go nie odrzucimy, możemy się z niego wiele nauczyć.
Dla wielu dzieci ze spektrum urządzenia ekranowe to nie tylko źródło rozrywki – to przestrzeń, w której mogą rozwinąć skrzydła, ale też – jeśli nie zachowamy uważności – mogą się w niej zagubić. Gdzie zatem leży granica między wspierającym wykorzystaniem technologii a niebezpieczną izolacją cyfrową?
POLECAMY
Relacja dziecka z ASD i urządzeń ekranowych – między fascynacją a ucieczką
Dla wielu dzieci w spektrum autyzmu technologia staje się bezpieczną przystanią – ekran nie ocenia, nie wymaga reakcji emocjonalnych, nie obciąża społecznymi niuansami. Gry, filmy, aplikacje oferują przewidywalność, powtarzalność i możliwość kontroli – to coś, czego często brakuje im w codziennych relacjach społecznych.
Ale ta bliskość z ekranem bywa też pułapką. Zdarza się, że dziecko zanurza się w świecie cyfrowym tak głęboko, że trudno mu wrócić do rzeczywistości. Ekran staje się nie tylko źródłem bodźców, lecz także sposobem na unikanie kontaktu, r...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!
Dołącz do 3000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania matematyki.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.