Ostatnio sporo rozmawiam z licealistami i studentami na temat uczenia przez doświadczenie. Wchodzimy na metapoziom rozmów o edukacji i rozważamy niekoniecznie treści merytoryczne, ale dyskutujemy o samym procesie uczenia się i narzędziach, które są dla nich najbardziej atrakcyjne, angażujące. W zmieniającym się świecie szybkiej gratyfikacji i nieustannego karmienia naszego układu nagrody dopaminą, nauczyciele, trenerzy i wykładowcy podejmują rozważania nad tym, jak prowadzić bardziej angażujące procesy uczenia, które odpowiedzą na potrzeby współczesnych uczniów i studentów.
Podczas projektowania procesu edukacyjnego warto być czujnym obserwatorem: badać energię, jaka towarzyszy osobom uczącym się podczas różnych form zdobywania wiedzy, oglądać z różnych perspektyw, w jakie role zespołowe wchodzą uczestnicy i jak rozwija się proces grupowy. Gdy pytam młodych ludzi, w jaki sposób lubią się uczyć, co sprawia, że czują flow w edukacji, za każdym razem mówią, że to, co buduje ich poczucie satysfakcji, to nauka przez praktykę, przez doświadczanie. Często jest to edukacja nieformalna lub ta, która wychodzi poza mury szkoły czy uczelni. Uczniowie i studenci tworzą niesamowite...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!
Dołącz do 3000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania matematyki.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.