Technologie są obecne na każdym kroku naszego życia i życia naszych uczniów. W przeciwieństwie do nas, starszego pokolenia, młode pokolenie nie wyobraża sobie świata bez technologii. Są dla nich czymś naturalnym. Tymczasem szkoła nadal nie nadąża za rozwojem technologii. Co prawda, mamy w szkołach dużo nowoczesnego sprzętu, tablice interaktywne, ekrany dotykowe, drukarki 3D itp., ale nadal wielu nauczycieli ma duże problemy z jego wykorzystaniem w procesie edukacyjnym. Efektem tego jest to, że uczniowie większą wiedzę na temat technologii i internetu zdobywają poza szkołą niż w szkole, która pod względem sprzętowym jest przygotowana, ale nie jest przygotowana do uczenia uczniów wszechstronnego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w uczeniu się i rozwiązywaniu problemów. Biorąc pod uwagę, że postawy naszych uczniów kształtują media i internet oraz to, że wyposażenie uczniów w kompetencje cyfrowe jest jednym z zadań współczesnej szkoły, nie możemy odwracać się plecami do nowych technologii. Ważne jest jednak, żebyśmy zawsze pamiętali, że nowe technologie mają być środkiem do osiągnięcia celu, a nie celem samym w sobie. Obserwując pracę nauczycieli nauczających różnych przedmiotów, mogę stwierdzić, że – poza nauczycielami informatyki – matematycy i nauczyciele języków obcych najlepiej sobie z tym radzą.
Jedną z moich ulubion...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!