Wnaszej pracy nauczyciela matematyki bywa czasem trudno przebić się przez pewną barierę przyzwyczajeń i szablonów. Czasem, gdy zdecydujemy się zrealizować jakiś temat inaczej niż w podręczniku lub inaczej niż uczono nas dotychczas, spotkać się możemy z zapytaniem od jednego z rodziców, który zaniepokojony sytuacją zwróci nam uwagę. U mnie było podobnie, gdy rozpocząłem rewolucję działań pisemnych na swoich zajęciach. Uczniowie cieszyli się z nowych, fajnych metod, a rodzic zaniepokojony sytuacją, że w domu nie może dziecku potłumaczyć na starych, sprawdzonych słupkach, tworzył e-maile, czy aby na pewno moje metody będą odpowiednie i czy przez to uczeń nie napotka potem na trudności w starszych klasach. Przetrwałem to i po czterech latach mogę powiedzieć, że warto i chcę zachęcić do takiej odważnej rewolucji innych nauczycieli. Dowodem mojego sukcesu są absolwenci odwiedzający mnie w szkole i dziękujący za to odważne posunięcie. W pierwszej odsłonie skupię się na działaniu mnożenia pisemnego.
Proponuję zapytać uczniów, czy potrafią wykonać działanie 25 razy 46? Część z nich z pewnością zacznie rysować w zeszycie słupek do mnożenia pisemnego, gdyż prawdopodobnie jakiś nauczyciel w klasach 1–3 dał radę to zrobić lub też rodzic w domu nie czekał bezczynie na klasę czwartą z t...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!