Co wpływa na sukces?
Kluczem do sukcesu jest umiejętne przeniesienie na ucznia odpowiedzialności za własny proces kształcenia. To w dużej mierze własna motywacja ucznia oraz jego umiejętność uczenia się i organizowania pracy zdecyduje o jego sukcesie.
Nie czekajmy z powtórkami na ostatnią chwilę. Systematycznie powtarzajmy „pewniaki egzaminacyjne”
Ze swoimi klasami maturalnymi, a wcześniej gimnazjalnymi rozpoczynam powtórki już we wrześniu klasy kończącej dany typ szkoły. Nie oznacza to, że porzucam podstawę programową, która w tym czasie jeszcze nie jest zrealizowana. Proces przygotowawczy jest realizowany równolegle do realizacji podstawy programowej – w pierwszym etapie to uczniowie powtarzają we własnym zakresie, ja tylko prowadzę ich przez powtórki, pomagam zorganizować pracę i monitoruję ich postępy. Na początku września przypominam uczniom konstrukcję egzaminu maturalnego, analizuję z nimi typy zadań – to od uczniów chcę usłyszeć, jakie typy zadań pojawiają się najczęściej, co z całą pewnością powinni powtórzyć. Dla swoich uczniów przygotowuję cotygodniowe zestawy powtórzeniowe, składające się z typowych zadań egzaminacyjnych. Nie umieszczam ich początkowo zbyt dużo, aby nie zniechęcić uczniów do pracy. W ciągu tygodnia uczniowie mają czas na rozwiązanie tych zadań, konsultowanie się ze sobą, ze starszymi kolegami, korepetytorami, mogą również przyjść do mnie w trakcie przerwy lub „okienka”. Pomocne są przy tym zadania z rubryk niniejszego czasopisma. Po tygodniu uczniowie rozwiązują test interaktywny grupowo lub indywidualnie z zadań podobnego typu. To, że w...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Matematyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych, testów i zadań
- ...i wiele więcej!